You are here

Systemy contact center – jak działają

W Polsce wyjątkowo łatwo sprawdzając oferty z pracą, odnaleźć oferty z branży call center. Pod tym angielskojęzycznym hasłem nie kryje się nic innego jak specjalne centrum obsługi telefonicznej, które uznajemy za biuro obsługi klientów.


W tego typu centrach konsultant odpowiada za obsługę połączeń wychodzących, których inicjatorem jest dany podmiot. W call center odbierane są również połączenia przychodzące, które polegają w głównej mierze na przyjmowaniu wszelkich zamówień.

Router RT-N53
Author: ASUS
Source: ASUS
Rozbudowaną postacią koncepcji call center, która przez bardzo wielu jest postrzegana jako mniej efektywna, są systemy contact center. Tutaj również podstawowym narzędziem komunikacji z klientem jest telefon, ale prócz tego konsultant ma możność kontaktu z nimi przy pomocy innych urządzeń. Chodzi mianowicie o pocztę elektroniczną, czat internetowy czy kontakt przy pomocy tego typu narzędzi jak skype bądź serwisy społecznościowe.

Systemy contact center - nadają kontaktom od danych klientów szczególne priorytety, dzięki którym zainteresowani są przekierowywane do wybranego przez owy system konsultanta, który specjalizuje się w obsłudze jednego bądź też bardzo wielu mediów. Znaczna część firm stara się rozszerzać swoje systemy contact center, albowiem są one bardziej elastyczne aniżeli call center, którego formuła jest już na wyczerpaniu w naszym kraju.

Obecnie większe firmy starają się już trwale korzystać z centrów kontaktowych, które są bardziej skuteczne w tworzeniu przyjaznych interakcji z kontrahentami.
Przyszłością wielu firm, zdaniem bardzo wielu specjalistów może być centrala voip. Voip jest nowej generacji technika, która umożliwia przesłanie mowy przy pomocy internetowych łączy, które używane są przez protokół IP. Obecnie taka postać komunikowania się nazywana jest kolokwialnie telefonią komórkową. Wykorzystanie takiej technik zapewnia możliwość eliminowania połączeń ciągłych, które w wielu sytuacjach są niepotrzebne.

Centrala telefoniczna tego typu ma szereg zalet. Przede wszystkim charakteryzuje się niezależnością od popularnych operatorów, które często dyktują ceny. Prócz tego możemy liczyć na to, że będziemy mogli przeprowadzą darmowe rozmowy wewnątrz sieci operatora. To tylko wybrane z wielu zalet, o których należy pamiętać.