You are here

O „konkursach z nagrodami” oraz różnicach między promocyjną loterią a konkursem

Organizacja promocyjnych konkursów jest jednym z zwykle wykorzystywanych środków w reklamowych kampaniach towarów, usług albo wydarzeń.


Konkursy takie opierają się na ciekawej marketingowo interakcji organizatora i uczestnika.




organizacja loterii
Author: SteelSeries
Source: SteelSeries


Aktualnie konsumenci są bezustannie otoczeni szeregiem konkursów, promocji oraz tym podobnych akcji marketingowych, które mają wprowadzić na rynek nowiutki artykuł bądź usługę, czy też zwiększyć sprzedaż produktów bądź znanych już na rynku. Przy organizacji promocyjnych konkursów warto kierować uwagę na istotne szczegóły formalnoprawne. Czasami bowiem pewne jego fragmenty, wdrożone nawet w sposób niezamierzony, mogą spowodować, iż konkurs promocyjny przestanie być konkursem, zaś stanie się promocyjną loterią i podlegać może badaniu poprzez organy celne.


Organizacja loterii to całkowicie odrębny rodzaj akcji marketingowej, który został uregulowany w sposób szczegółowy w rozporządzeniu o hazardowych grach. Organizacja loterii musi być zgodna z wymogami ww. ustawy, na podstawie zezwolenia udzielanego poprzez właściwego miejscowo zwierzchnika izby celnej. biznesmeni przygotowujący „konkursy z nagrodami” nie występują o napomknięte zezwolenie, bo są przekonani, że aranżują konkurs, nie zaś loterię. Zamiar organizatora, a także nazwa przedsięwzięcia nie ma tutaj jednakże znaczenia. Jeśli „konkurs - (sprawdź informacje na stronie) z nagrodami” będzie mieścił określone fragmenty specyficzne dla loterii, wówczas taka akcja w ujęciu formalnoprawnym będzie stanowiła loterię promocyjną ze wszelakimi tego następstwami.




Organizacja loterii promocyjnej bez należytego zezwolenia jak też z naruszeniem innych wymogów ustawy o hazardowych grach, pociągać może za sobą ciąg negatywnych konsekwencji dla organizatora jak też uczestników „konkursu”.