You are here

Marketing automation – nowoczesny patent na zwiększenie sprzedaży przedsiębiorstwa.

Trudno sobie w dzisiejszych czasach wyobrazić firmę funkcjonującą w oderwaniu od świata internetu. Nawet jeśli dane przedsiębiorstwo działa w jednej z tradycyjnych branż, to tak czy inaczej musi również zaistnieć online, gdyż tam są jego klienci. Jednak samo bycie w internecie bardzo mało znaczy. Konieczne jest posiadanie wiedzy oraz narzędzi pozwalających na uzyskiwanie korzyści z tego istnienia. Instrumenty te przynosi nam tak zwana automatyzacja marketingu.


Automatyzacja marketingu
Source: sxc.hu/photo/1377963
Automatyzacja marketingu (z angielskiego marketing automation) polega na prowadzeniu działań marketingowych przy użyciu specjalnych programów. Ich pierwszorzędnym targetem jest wzrost sprzedaży. Jednak nie jest to narzędzie funkcjonujące jak znane od dawna systemy sprzedaży. Aby osiągnąć wzrost sprzedaży automatyzacja marketingu jest skierowana na m.in. monitoring i analizę userów korzystających z firmowej strony internetowej, segmentację klientów pod względem ich cech np. wieku, zainteresowań, miejsca przebywania.

Praca na nowoczesnym oprogramowaniu
Author: Serge Kij
Source: http://www.flickr.com
Specjalne oprogramowanie pozwala na szybkie zgromadzenie danych oraz ich analizę. Dzięki temu możliwe jest maksymalne nakierowanie marketingu na daną grupę docelową. Dobre efekty notuje się w przypadku badania baz danych mailowych i późniejszych akcjach mailingowych. Efekty są znacznie szybsze i o wiele lepsze niż w przypadku akcji marketingowych prowadzony po omacku. Automatyzacja to świetny sposób na oszczędność czasu i pieniędzy, które można przeznaczyć na inne działania.

Kolejnym wielkim plusem programów z dziedziny marketing automation jest ich łatwa integrowalność z innymi systemami istniejącymi w przedsiębiorstwie. Mowa tu w większości o systemach zarządzania relacjami z klientami, takich jak np crm online czy ERP.