You are here

Centrale voip przyjacielem telemarketera

Telemarketing jest jedną z podstawowych metod sprzedaży produktów i usług, w szczególności wykorzystywana wśród pracowników sieci komórkowych oraz firm zajmujących się dostarczaniem internetu. Polega ona na prezentowaniu aktualnym bądź przyszłym klientom nowej promocji, w celu przedłużenia czasu świadczenia usług, bądź zdobycia nowych klientów. Pracownicy telefonii komórkowych oraz pozostałych przedsiębiorstw sprzedających tą metodą własne usługi nie dysponują najczęściej zapleczem technicznym, pozwalającym na wdrażanie tego rodzaju kroków marketingowych, więc zlecają to zadanie firmom z zewnątrz specjalizujących się w usługach związanych z telemarketingiem.


Jak się to robi?
telefon
Author: Da Sal
Source: http://www.flickr.com
Pracownik rozmawiający z potencjalnym klientem powinien mieć wolne ręce, żeby móc szybko i sprawnie korzystać z komputera który ma dostęp do ważnych baz z danymi rozmówcy i detalami proponowanej oferty. Dlatego firmy zajmujące się tego rodzaju usługami nie korzystają z standardowych telefonów, a profesjonalnych zestawów słuchawkowych podłączonych do komputera. Komputer natomiast stosuje odmienny niż standardowy protokół telekomunikacyjny do połączenia z rozmówcą, noszący nazwę voip. Takie działanie pozwala zaoszczędzić firmom dużo pieniędzy, centrale voip na extratel.com.plcentrale voip na są bowiem tak samo efektywne co cyfrowe bądź standardowe centrale telefoniczne, są jednak od nich znacznie mniej kosztowne. Oznacza to, że niskim kosztem można zbudować i skonfigurować bardzo wiele stanowisk pracy telemarketerów.

Szkolenie pracowników

Niezwykle istotne jest odpowiednie dokształcenie zatrudnionych, wbrew pozorom umożliwia to zaoszczędzenie naprawdę dużo pieniędzy. Zatrudniony, z racji tego że jest przedstawicielem raczej nielubianej przez klientów profesji, powinien się cechować przede wszystkim wysoką kulturą osobistą. Na warsztatach dla telemarketerów uczy się zachowania w nerwowych i ciężkich przypadkach, oraz konwersacji z opornymi klientami. Każdy telefon do klienta jest nagrywany, dlatego też pracownik działający w imieniu dużej firmy nie może sobie pozwolić na niegrzeczne zachowanie w stosunku do rozmówcy. Nagrania konwersacji mogą także służyć w charakterze dowodu jeśli według klienta oferta zaprezentowana przez telemarketera jest odmienna od otrzymanej przez klienta i stanowią dla niego zabezpieczenie w przypadku zawieraniu umowy przez telefon.